úterý 22. listopadu 2016

Plavání I.

Čau, ahoj všichni!

   Už když jsem sem jela, věděla jsem, že tu bude plavat a že o tom bude chtít 100% napsat samostatný článek. Ale tím, že jsem měla dělat prví semestr cross country a druhý plavání, tak to měl být vlastně jen jeden článek, ále tím, že cross country nešlo dělat kvůli stehnu a něco jsem dělat chtěla, protože si neumím představit nic nedělat :D, začala jsem s mojí host mom zjišťovat jak je to s klubem v parku, nooo a vyšlo to. A vlastně jsem nakonec i radši, že plavu :D.
   Musím se přiznat, že plavání byla i jedna z věcí, proč jsem sem chtěla, jelikož plavat v USA je sen snad každého plavce, Když jsem byla mladší, tak jsme s mojí nejlepší kamarádkou z plavání vymýšlely všemožný plány jak se sem dostat, ovšem v té době to nebylo čistě jenom o plavání, ale tak trošku i okouzlením Lochtem a Phelpsem :D. Tohle okouzlení už sice vyprchalo, ale stále jsem měla pocit, že to prostě někdy musím podniknout a plavat v USA... a konečně se mi to splnilo. Musím taky podotknout, že nejsem bůhví jaká plavkyně, které se může chlubit nějakýma rekordama a medailema, natož nějak známá.. myslím si, že jsem takový průměrný plavec, ale na druhou stranu už mám za sebou 12 let každodenní dřiny, možná jsem snílek, ale třeba se to jednou vrátí.. a když ne, tak to dělám hlavně protože mě to baví a naplňuje, je to pro mě místo, kde si vyčistím hlavu. Tohle byl takový menší úvod a teď už k samotné Americe :D.
   Tím, že je to klub a ne školní tým, je to trošku jiné, proto název ,,plavání I.,,. Když člověk nepřijde na trénink, trenér to nějak zvlášť neřeší, berou to tak, že si za to platíme, takže asi ,,dělej si co chceš,,. Což je pro mě fakt nezvyk :D. Ale jinak jsou ty trenéři fakt super, je s nima sranda a jsou do toho zapálení, tak jak by trenéři měli být. Bazén se tu měří na yardy, takže je to o něco málo kratší než 25m u nás, Ze začátku mě to malinko mátlo, kvůli počtu temp a časům, ale jde jen o zvyk. Dále pak je to venkovní bazén, ale dělalo mi to malinko problém, jakožto znakaři, ale lepším se ... už nebourám do lajny #backstrokersproblems :D. Posunul se čas, a tím že máme tréninky od 4 do 6, skáču do vody se západem slunce a končím s úplnou tmou. Je to hustý, hlavně ta obloha, když jsou červánky.. si pak připadám jak v perfektním bazénu z instagramu. Voda je totálně divná! Pořádně se to nedá popsat, ale co se týče chuti, je to něco mezi kuřecím vývarem a sladkou vodou :D. Vůbec necítím ten úžasná chlór. Ale, přestože je to venku, tak je voda příjemná.. není ani hodně studená ani teplá, prostě akorát. Akorát co je fakt mazec, po tréninku vylézt z vody.. už jsem pochopila, proč se prodávají arena župany :D.. mají ho tu snad všichni, vždycky po tréninku si to rychle obléknou, sbalí věci a nasednou do auta a jednou domů :D. Hodně málo plavců, se chodí převlékat do normálního oblečení.
   Co se týče tréninků, tak jak už jsem psala je 2 hodiny. Skoro každý den před tréninkem cvičíme nebo běháme 20-30 minut, ale vůbec se neprotahujeme, což mě docela štve. Když jsem to počítala, tak průměrně plaveme, okolo 5 km. Nevím jestli je to těžší u mě na tréninku v ČR nebo tady, jelikož jsou tu tréninky typu 20x200m a takovéhle nechuťárny, ale pak i ty volnější tréninky, kde se trénuje technika (párkrát jsme hráli i štafety a tak). Trenér nám říká série, tak že 1 bazén je 25 metrů, přestože je to ve skutečnosti míň, ale chápu to, byl by v tom pak guláš. Co se mi hodně líbí, je to že každá pátek (skoro každý) máme trénink zaměřený čistě na obrátky, starty a dohmaty. Ale z čeho jsem byla opravdu hodně zmatená, bylo když mi trenér řekl, že při znakovém startu musím mít prsty nohou pod hladinou, jinak by mě diskvalifikovali. Což mi připomnělo Americké závody. Měla jsem s klubem, taky jezdit, ale musela bych platit 64 dolarů za USA registraci a pak bych jela asi jen na 1 -2 závody, což se mi nakonec zdálo zbytečné a řekla jsem si, že si to pak užiju se školou. Ale trošku mě to i mrzí, protože být zaregistrovaná v americkém plavání by byl skvělý pocit :D.
  Tak to by bylo asi tak nějak všechno.. doufám, že jsem na nic nezapomněla.. kdyby jste ještě měli nějaké otázky jak to tu s tím chodí, klidně mi napište :). Snad jsem Vám trošku přiblížila jak to tu chodí.

   Hezký týden :)
 Adel



Žádné komentáře:

Okomentovat

Poslední týden školy, loučení a vše kolem toho

Ahoj všichni,    Omlouvám se, že jsem se hned neozvala, ale nějak toho bylo moc a nebyl čas, takže to nešlo. Nechce se mi věřit, že mého A...