pátek 16. prosince 2016

Z čeho bude Čech v šoku


Všechny zdravím !

   Po dlouhé době jsem se rozhodla zas napsat trošku netradiční článek a tentokrát to bude o tom, na co si tu jako "Čech" musíte zvyknout, protože Vám to přijde naprosto ujetý :D. A přiznávám se, že jsem si taky ještě nezvykla, pracuju na tom, ale není to perfektní.. chce to čas, stát se tou"Američankou".

1) PŘECHÁZENÍ SILNIC - u nás vždycky stojím na chodníku 100 let a čekám než mě konečně nějaké auto pustí a už vůbec by mě nenapadlo do té silnice vkročit s tím, že to auto 100% zastaví. Ovšem v USA má téměř vždycky chodec přednost, takže do té silnice můžete prostě bezhlavě vkročit.. jen já nad tím vždycky uvažuju.

2) POZITIVNÍ MYŠLENÍ - o nás jakožto českých lidech se říká, že jsme negativní, ve všem vidíme problém a věčně nejsem s něčím nespokojení (samozřejmě ne všichni).. když žijete celý život pouze u nás v ČR přijde Vám to jako nesmysl, ale jakmile se ocitnete na delší dobu někde jinde, zjistíte že na tom trochu pravdy bude. Občas ty typické "americké kecy" z filmů se opravdu používají, jako je " only good vibes" a tak. Mají to tu všude napsané a často Vás tak i směřují, takže Vás to chtě nechtě stejně pohltí.

3) HRDOST - neznám moc lidí, kteří by opravdu upřímně řekli, že jsou hrdými Čechy a že jsou pyšní na svou malou zemi a nebo, že by se tím třeba někde chlubili ( vlajkou před barákem, na profilu facebooku,..). Tady Vám to nejdřív přijde trošku přes čáru jak moc to dávají najevo, že tu svou zemi milují, ale když si to začnete uvědomovat .. dojde Vám, že bychom si z toho měli vzít příklad.

4) HOW ARE YOU - je zvláštní, že za každým pozdravem následuje " How are you/ how are you doing". Nejdřív se na to snažíte odpovědět pár větama, ale než to odpovíte, tak ten člověk už chce řešit jiné věci a vy to nejdřív nechápete, jelikož se přeci ptal na to jak se máte :D, Po pár týdnech Vám docvakne, že ta otázka je jen součástí pozdravu a odpovíte na to jen "good/..".

5) VZDÁLENOSTI - 3-5 hodin cesty, kde trávíte pár hodin a pak jedete domů... nic neobvyklého, vždyť to přeci není tak daleko. Na tohle si asi jen tak nezvyknu, vzhledem k tomu, že cesta z Ústí do Prahy už patří mezi ty delší cesty :D.

6) KOUŘENÍ - nevím jistě jestli to tu je zakázané, ale snad ještě nikde tady v CA jsem neviděla nikoho kouřit nebo nějakou cigartu na zemi.

7) JÍZDA - když u nás máte červenou, tak prostě máte červenou a stojíte a čekáte na zelenou, ovšem tady když máte červenou, tak stejně můžete odbočit doprava. Dále pak je divný, že semafory jsou na druhé straně silnice.

To jsou asi takové největší "novinky" na které si tu hodně zvykám.

  Jinak dneska nám konečně skončila škola, což znamená konec prvního semestru a ještě lepší věc 3 týdny vánočních prázdnin! Posledních 14 dní už jsem toho měla plný zuby, jelikož ty konce jsou tak nějak všude těžké, takže dělat miliony esejí, projektů a učit se na testy, bylo občas fakt hustý. Ále tohle už je hotové a teď si už jen užívat krásné dlouhé volno. Opět je před náma hodně výletů! Sice mám trošku strach z vánoc, že na mě padne " homesick", jelikož s tím hodně lidí straší, že je to jedno z nejtěžších obdobích, ale já se zatím cítím nejlíp za celou tu dobu tady, takže doufám, že to bude takhle trvat přes celou tu dobu :). Hodně lidí se mě ptá na mou angličtinu, jestli vidím zlepšení a tak.. a ano vidím! Je to o hodně moc lepší než na začátku, rozumím většinu z toho co mi kdo říká (a když nerozumím jedno nebo dvě slovíčka, tak mi si to domyslím, takže mi ta věta dává smysl na porozumění) a v čem vidím takový největší rozdíl je asi to, že když se hraje v rádiu písnička, tak jí bez problému poslouchám s tím, že fakt i vím o čem je :D. A co se týče mojí řeči, tak jsem se taky myslím zlepšila ( je těžké to říkat o sobe, jelikož na sobe většinou změnu nevidíte), jelikož se cítím trošku víc " ve svých botách" když mluvím. Akorát co dělá některým lidem za problém je můj přízvuk, sice mi ho skoro všichni chválí, ale občas mi nerozumí :D. A moje sny, jsou teď takové trošku zmatené, napůl v češtině napůl v angličtině, takový guláš trošku :D. Psaní v češtině není až tak úplně komplikované, ale jakmile mám začít mluvit, tak mi chvíli trvá než najdu ty slova, který bych chtěla.. no prostě zvláštní situace :D.

  Plno sil do posledních pár dní školy!
Krásný víkend :)

Adel :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poslední týden školy, loučení a vše kolem toho

Ahoj všichni,    Omlouvám se, že jsem se hned neozvala, ale nějak toho bylo moc a nebyl čas, takže to nešlo. Nechce se mi věřit, že mého A...